Nyírjes-tó [27] geocaching 52 természetvédelmi terület
2017. április 20.

Nyírjes-tó [27]

A Sirok mellett elterülő Darnó-hegy oldalában lévő Nyírjesi-tó a természetvédelmi terület jellege miatt került fel a Mátra 52 felkeresendő hely listámra.

nyirjes_to.JPG

Nyírjes-tó

Hűvös tavaszi reggelen indultam a tó felkeresésére. Sirokon az ABC parkolójában hagytam az autómat, innen sétáltam a település fő utcáján, a K jelzésen DNY felé. Szép kilátás nyílt a település határában álló Kis-Várhegyre. Elhatároztam, hogy nap végén felkeresem a csúcson rejtőző két vár kódot és a ládikót (GCZUHO).


Hamarosan a K+ jelzés elágazáshoz értem, utamat ezen folytattam. Folyamatosan emelkedő ösvényen hamar megérkeztem a Nyírjes-tavat ismertető információs táblához, ami egyben a GCNYTO multiláda 4. virtuális pontja. A turistajelzés csupán eddig vezet, de a tavat jól kitaposott ösvényen körül lehet sétálni.

nyirjes_to_osveny.JPG

a Nyírjes-tó körül vezető ösvény


A tábla megtekintése után elindultam a tó felfedezésére. A Bükki Nemzeti Park leírása szerint: "hazánk egyik legértékesebb tőzegmohás lápja". A séta eredményeként arra a megállapításra jutottam, természetvédelmi értékét nem lebecsülve, hogy a tó átlagos turista számára sajnos nem sok vizuális élményt tartogat.

A "tó" természetvédelmi terület jellege ellenére csupán 1 Mátrapontot érdemel:

1_pont.png

A bejegyzés trackback címe:

https://matra.blog.hu/api/trackback/id/tr8612438243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása