Búzás-völgyi-tó kilátás Mátrapont 3
2017. május 13.

Búzás-völgyi-tó

A Darnó-hegy túra előkészületei közben leltem rá egy a martahegy.hu által meghirdetett tavak a Mátrában túrasorozatra, melynek ismertetőjében ez állt: "A túrasorozat célja felkeresni a Mátra kevésbé ismert tavait." Ez a mondat azonnal felkeltette az érdeklődésem. Az elő túra útvonal leírása alapján a Nyírjes-tó és a Búzás-völgyi-tó felkeresésére várják az érdeklődőket. Mivel tőlem távol állnak a szervezett, csoportos túrák - kivéve a Tarjánka-szurdok, mert oda csak kísérővel lehet bemenni - így a Darnó-túra kiegészítéseként kerestem fel az említett tavakat.

buzas_volgyi_to.JPG

kilátása a Darnó nyugati oldalából a tóra, háttérben a Kékes tömbje

A Darnó csúcsáról a Határ-tető érintésével ereszkedtem le a Várfalvi bánya bekötő útjáig. A bozótosból egy idősebb kinézetű, nem túl ápolt külsejű ember lépett elém, a következő kérdéssel: "- Agancsozol?". Első gondolatom a paprika spray előkapása volt - a többszöri kutyás incidensek miatt szereztem be egyet, melyet azóta mindig az oldaltáskám kis zsebben tartok. Kérdését megismételve világosodott meg előttem mire is kíváncsi. Azt akarta megtudakolni, hogy szarvas agancsokat gyűjtök-e az erdőben. Elmeséltem neki, hogy csak túrázom és Szajla felé tartok. Erre ő elmesélte, hogy erre halad a szarvasok útvonala, itt sok agancsot lehet találni. Kerékpárját elővette a sűrű főből és a település irányába távozott.

Gyalogosan követtem a poros úton. A település melltett elhaladva láttam a Nagy-halom nevű dombot, melyet Attila sírjaként is jelöl a térkép.

attila_sirja.JPG

Szajla és a mellette álló Nagy-halom (Attila sírja)

Az út szép dombos vidéken vezet a Búzás-völgyi-tóhoz, melyről több alkalommal kilátás nyílik a Kékes tömbjére. A legjobb kilátás a tótól a Határ-tetőre vezető földúton, a vadetető mellől tárult elém (első kép). Erre szokták mondani, hogy festői környezet.

A Búzás-völgyi-tavat ajánlom minden Mátra kedvelőnek, a fent nevezett pontról meseszép kilátás tárul a nézelődő elé. A környezet és a kilátás miatt 3 Mátraponttal jutalmazom:

3_pont.png

A bejegyzés trackback címe:

https://matra.blog.hu/api/trackback/id/tr7412503019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása