Óvár [15] geocaching forrás 52 várak Nyugati Mátra Mátrapont 3 Mátra-bérc
2016. december 22.

Óvár [15]

A Cartographia térképeket böngészve a Mátrakeresztestől északra elterülő Óvár méretével azonnal felhívja magára a figyelmet, többek között ezért került fel a Mátra 52 felkeresendő pontjai közé.

ovar_3.JPG

Ösvény a várfalon, Óvár csúcsáról lefelé

Megközelítése Mátrakeresztes felől a P majd a Zo jelzésen a legegyszerűbb. Én Tar felől a Csevice-völgyön át a K+ jelzésen a Kőkapu  [két vár köze] érintésével kerestem fel. (Tar, Alsó- és Felső csevice bejegyzésnél olvasható az útvonal első része). Kőkaputól a Zo jelzésen haladtam a vár felé, ahol két várkód és egy virtuális láda (GCMF03) is található. Az egyik vár kód és a láda közvetlenül a turistaút mellett található, a második pedig a csúcson. A 13. Óvár, bronzkori vár kódját a "vár bejáratnál" lévő fára rögzítették. A ponttól a jelzést követve a forrásig sétáltam, ahol a ládikót is felkutattam.

A forrástól le kell térni a jelzésről, mert az kivezet a vár területéről. A Külső-Óvári-réten keresztül egy jól követhető ösvény vezet a Belső-Óvári-rétig (ez az út ábrázolva is van az OSM térképen). A rétről körülnézve szép kilátás nyílik Ágasvárra. A Belső-Óvári-réten keresztül már toronyiránt közelítettem meg a célpontomat, az Óvár csúcsát. A belső rétnél már látszanak a falak, míg a külsőnél a várból semmit sem láttam.

A csúcsra meredek, avarral borított domboldalon (a várfal része) jutottam fel. Odafenn egy fán találtam rá a 14. Óvár, Árpádkori vár kódra. Innen látszik igazán a valamikori fal mérete. Micsoda munka lehetett ezt felépíteni. Visszafelé a falon haladtam, mert olyan méretekkel rendelkezik, hogy a tetején ösvény vezet egészen az első vár pontig.

ovar_2.JPG

A várfal megmaradt kövei

A csúcs megközelítése legegyszerűbben a Zo jelzésről a vár "bejáratánál" lévő fától a fehér "M" jelzést követve, így viszont az útvonalból kimarad a két Óvári-rét.

ovar_m.jpg

Fehér "M" jelzés

Erről a fehér "M" jelzésről a Mátra 40 teljesítménytúra jutott az eszembe. 2011-ben még felvezetett a túra útvonala az Óvárra, de a Zo jelzésen haladt, nem kellett az Óvár csúcsra felmenni. A fehér "M" Mátrakeresztes után a Nyikom oldalában vezet a Jóljárt-Hideg-kútig.

 

Pásztóra a Z jelzésen jutottam vissza. Útközben még két ládát levadásztam, a Gombás-tetői repülőtér GCLHGT ládát és a Hasznosi (Cserteri) várrom GCHASZ-t. Az első átlagos helyszín, míg a második már felkeresésre ajánlott.

A falak mérete, a környezet valamint az Óvári-rétről való kilátás miatt az ÓVÁR felkeresésre ajánlott helyszín, 3 Mátrapont a jutalma:3_pont.png

A bejegyzés trackback címe:

https://matra.blog.hu/api/trackback/id/tr9912064743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása