Tar, Alsó- és Felső-csevice [10] geocaching forrás 52 várak csevice Nyugati Mátra
2016. december 20.

Tar, Alsó- és Felső-csevice [10]

A tari csevicék már az 1950-es években íródott könyvekben is említésre kerültek. A völgyet is Csevice-völgynek nevezik. A parádóhutai Clarissa-forrás (csevice) szépen kiépített, így ez a kép élt bennem mikor a tari csevicék felkerültek a Mátra 52 listámra.

Szokás szerint Pásztón a Spar előtt parkoltam, innen busszal Tarra. A buszmegállótól a m (Mária út) jelzésen haladtam Pokoljáró Tar Lőrinc várkastélyának romjáig, melyből már csupán egy fal maradt. Itt egy láda GCTAPO és a 38. Tar Lőrinc kastélyának várkódja is rám várt.

tar_lorinc.JPG

Pokoljáró Tar Lőrinc várkastélyának romjai, 2016.11.10.

Kis dombon épült a kastély, így szép kilátás nyílik a településre és a közelben lévő Szent Mihály főangyal templomra. A templom alacsony fallal van körülépítve, ezért szerepel a várak a Mátrában 48. Szent Mihály templom pontként a túramozgalomban.

tar_templom.JPG

Szent Mihály főangyal templom, Tar

A templomtól a L majd a K+ jelzésen hagytam el a települést. A Cartographipa 2015 turistakalauzban azt írják, hogy a település szélén kutyaugatásos kertek mellett halad a jelzett út. Kicsit tartottam ettől a szakasztól, de mivel -6-7C° lehetett a kutyák mélyen az óljukban lapultak. Fel akartam keresni az út mellett lévő Fehérkő bányát, ahol ládikó is rejtőzik (GCTUZS-1), de a bányához vezető úton munkagépekkel és fűrészekkel dolgoztak, így ezt ki kellett hagynom az útitervből.

Az Alsó-csevice egy merítős forrás. Látványban meg sem közelíti a parádóhutait. Nem is mertem a vizét megkóstolni a benne úszkáló falevelek és gallyak miatt. A kút mögött egy sziklát jelölt a térkép, így azt ki nem hagyhattam.

also_csevice.jpg

Alsó-csevice

Utamat a K+ jelzésen folytattam a Felső-csevicéig. Ez a forrás sem hasonlítható a korábban már említett csevicéhez. Egy fém csőből csordogáló kis forrás. Mellette padok és asztalok vannak, itt megpihenhet a fáradt vándor.

felso_csevice.JPG

Felső-csevice

A forrás mellett vezet fel egy vadcsapás egy nagy sziklához. Érdemes ezt a kitérőt útba ejteni, mert az Ágasvár és az Óvár csúcsára szép kilátás nyílik. Sőt egy ládikó (GCTUZS-2) is lapul az alatta lévő völgyben.

kilatas_csevice.JPG

kilátás a Felső-csevice fölötti dombról

A két csevice össze sem hasonlítható a parádi vagy a parádóhutai csevicékkel, ezért csupán - és ebben minden jó indulatom benne -  1 Mátrapontot ítéltem nekik:1_pont.png

A bejegyzés trackback címe:

https://matra.blog.hu/api/trackback/id/tr6712062671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása