Markazi vár [51] kilátás geocaching várak Mátrapont 3 Keleti Mátra
2017. november 16.

Markazi vár [51]

Két évvel ezelőtt egy szürke, téli délelőttön kerestem fel először a Markaz közelében lévő Vár-bérc déli csücskén elterülő vár maradványait. Azon kevés mátrai várak közé tartozik, ahol a kőfal maradványai is megtalálható. A hely igazi értéke nem a kőfal, hanem a kilátás a várból a Vár-völgy felé. A látvány miatt elhatároztam, hogy egy szép őszi napon, mikor a fák levelei felveszik színes öltözéküket ismét felkeresem.

Idén sikerült úgy időzítenem a túrát, hogy az ősz legszebb napján értem fel a várba. Ezt a panorámát minden Mátra kedvelőnek látnia kell:

var_volgy.JPG

kilátás a Vár-völgyre a markazi várból

Markazon parkoltam, innen indultam a ZL jelzésen, közepes emelkedőn sétáltam a vár felé. Az út első szakasza nem túl látványos, bozótos melletti földúton vezet a Tatár-mező északi csücskébe. A jelzés innen kőtengerrel borított erdőben halad:

uton_a_varba.JPG

úton a vár felé

A vár területén rejtőzik a GCMVAR multiláda 1. pontja, mely azon ládák közé tartozik, amely felkeresésre ajánlott helyen van.

A várból egy jelöletlen, szúrós bozótokkal övezett ösvényen sétáltam a Hegyes alján keresztül, a település felett lévő fa keresztig. Itt egy pihenőhely várja a megfárad turistát. Szép kilátás nyílik a völgyben elterülő településre.

A túra térképvázlata:

markazi_var.png

A Markaz vár a Vár-völgyi kilátás miatt 3 Mátrapontot érdemel (nem csak ősszel érdemes felkeresni):

3_pont.png

A bejegyzés trackback címe:

https://matra.blog.hu/api/trackback/id/tr8913007478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása