Pezső-kő [36] 52 Mátrapont 3 Középső Mátra
2017. június 29.

Pezső-kő [36]

Tavaly ősszel felkerestem a Mátrafüred - Kékestető között elterülő, Z turistajelzés közelében lévő nevesített sziklákat (Bodnár-kő, Gondház-kő, Pezső-kő). A ködös időben nem tudtam alaposan megfigyelni a köveket, ezért elhatároztam, hogy napos időben is meglátogatom azokat.

A Pezső-kő teljesen más arcát mutatta ezen a szép napos nyári délelőttön. A sziklát jobban szemügyre vettem, és csodálkozva vettem észre, hogy a tetején valamilyen építmény alapjai láthatók (a kövek szép, rendezett sorokban állnak egymáson).

pezso_ko_17.JPG

Pezső-kő, felső részén látható az épített rész

A sziklát alulról, a Z jelzés felől közelítettem meg, majd balról megkerülve másztam fel a tetejére. Odafent egy formázott kövekből kirakott lépcső fogadott.

pezso_ko_lepcso.JPG

Pezső-kő tetején lévő lépcső

A lépcsőn felsétálva egy közel kör formájú, jól határolt területen találtam magam. Az az érzésem támadt: "- Ez egy kilátó lehetett!". A sűrű erdő miatt jelenleg nincs kilátás.

pezso_ko_ut.JPG

A Hidas-bérc irányába sétáltam vissza, errefelé egy kikövezett utat és egy újabb lépcsősort fedeztem fel. Az alsó lépcső melletti sziklán egy régi jelzés nyomai is felelhető:

pezso_ko_jel.JPG

Pezső-kő, Hidas-bérc felőli kövön lévő jel

A Pezső-kő tetején lévő "építmény" és a szikla alakzatok miatt számomra ez a hely 3 Mátrapontot érdemel:

3_pont.png

A bejegyzés trackback címe:

https://matra.blog.hu/api/trackback/id/tr612626709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása