Kő túra [36] 52 Mátrapont 3 Középső Mátra
2016. december 22.

Kő túra [36]

A Mátra 52 felkeresendő helyek meghatározásakor a térképek böngészése közben vettem észre, hogy a Mátrában számos nevesített szikla/kő is található. Ilyen például a Pezső-kő, Bodnár-kő, Gondház-kő... Távolabbi terveimben szerepel az összes nevesített (vagy név nélkül ábrázolt) kő felkeresése.

bodnr_ko.JPG

Bodnár-kő

Egy szürke őszi napon indultam 3 nevesített kő felkeresésére. Mátrafüreden parkoltam a kedvenc éttermem a Fekete Rigó előtt. A településről a Z/P jelzésen indultam Csepegő-forrás felé. Itt rejtőzik a GCMF10 multiláda első pontja, melyet ezen a napon nem találtam. Utamat a Z jelzésen folytattam. A forrástól másfél kilométerre a turistaút keresztez egy dózerutat, ezen balra fordulva jutottam a túra 1. célpontjához a Bodnár-kőhöz. Közvetlenül az út mellett áll, a szikla tetejéről nagy valószínűséggel kilátás is nyilik a lenti tájra, de a ködös/párás idő miatt semmit sem láttam a távolból.

A Bodnár-kőtől vissza gyalogoltam a Z jelzésig, ezen folytattam utam a Vályús-kútig. Itt még sűrű ködbb fogadott, 100-150 m volt a látótávolság.

Az esős, ködös, őszi erdőben való túrázásról a 2013-as Őszi Mátra teljesítménytúra jut az eszembe. Már a rajtnál esett az eső. Pár percet töprengtem, hogy induljak egyátalán a túrán vagy üljek vissza az autómba és irány haza. Természetesen a túrát választottam. A 3. kilométernél beázott a cipőm, a kabát pedig úgy a 15. kilométerig bírta. Mátraszentimre után állt el az eső, ekkor kezdődött a köd. Csodaszép, titokzatos volt az erdő, amilyennek én még nem láttam. Ekkor kedveltem meg a ködös erdőt.

 Vályús-kút után pár száz méterre a turistaút ismét keresztez egy földutat, itt ismét balra fordultam. A roller pályáig vezet egyenesen az út. A nagy kanyar mögött mély szakadék várt hogy megcsodáljam. A földúton folytattam utam a Gondház-kőig. Érdekes alakzat, de nevét nem tudom miről kaphatta. Itt is sűrű köd volt, így csak néhány gyenge fotót készítettem.

gondhaz_ko.JPG

Gondház-kő

A Gondház-kőtől néhány méterre találtam rá a fával burkolt roller pályára, és egy érdekes táblára, mely a kereszteződés előtt gyorsításra figyelmeztet... A burkolt pályán haladtam, majd egy alig követhető földúton jobbra fordultam következő célom a Pezső-kő felé. Az alig követhető út pontosan a szikla alá vezetett.

pezso_ko.JPG

Pezső-kő

Innen a GPS segítségével felmásztam Hidas-bércre, majd megkerestem a P jelzést. Tettem még egy kis kitérőt a Dizsnós-kút felkeresésére.

Ezt a túrát meg kell ismételnem napos időben, hogy használható fotókat készítsek a sziklákról. A túrát ajánlom minden olyan túrázónak aki szereti az érdekes alakzatú sziklákat. 3 Mátrapontot ítéltem a nevesített köveknek:

3_pont.png

A túra szép időben és a Pezső-kőről egy bejegyzés: itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://matra.blog.hu/api/trackback/id/tr6512065293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ssanya 2017.12.19. 20:11:08

Tisztelt Cikkíró! Megkérdezhetem, hogy ez a túra kb. milyen hosszúságú km-ben? Esetleg egy e-mail-t kérhetek a sagi.sandor@outlook.com címre?

Előre is köszönöm. Üdv: Sanya
süti beállítások módosítása