Hajnács-hegy [19] és Tó-völgy [03] kilátás 52 Nyugati Mátra Mátrapont 3
2017. december 03.

Hajnács-hegy [19] és Tó-völgy [03]

2015-ben a Bochidi erdészház környékén bóklásztam. A Kis-kő, Verő-kő-bérc csúcsára vezető utat kerestem, fel akartam fedezni a csúcs közelében lévő teléreket. Az erdészház előtt, a kerítés mögött egy hölgy olvasgatott. Oda sétáltam, és a telérek felől érdeklődtem. Erre ő kihívta férjét, a vadászt. Elmesélte, hogy pár évvel ez előtt ő volt a terület vadásza. Azt mondta, hogy vannak odafenn telérek, de nehéz megtalálni, mert nem az út közvetlen közelében vannak. Majd nagy lelkesedéssel a Tó-völgy szépségéről beszélt. Azonnal felkerült a Mátra 52 listámra. (azon az őszi napon sem a teléreket, sem a Tó-völgyet nem tudtam felkeresni.)

A Tó-völgy túra tervezése közben felfedeztem az OSM térképen a Hajnács-hegy nyugati oldalában, turistautaktól távol lévő szép kilátás jelzést. Ez elegendő volt a listára való felkerüléshez.

A túra reggelén Szuhán parkoltam (a parkoló hely kiválasztását is alaposan megtervezem, erről egy külön bejegyzést fogok írni), onnan a Cseresznyés-patak völgyében sétáltam Tó-völgy felé. A vadásznak - annak idején bemutatkozott, de sajnos nem emlékszem a nevére -  igaza volt, csodaszép völgy. Mivel a közelben nem halad forgalmas út, így olyan csend honol a völgy mélyén, hogy néha zúgott a fülem. Egy-egy madárfütty szakította meg a némaságot. Aki igazán fel akar töltődni, keresse fel a Mátra ezen területét, ezt a csendet, nyugalmat kevés helyen találja meg.

cseresznyes_patak_volgye.JPG

A János-forrásig haladtam a völgyben, onnan egy fenyves mellett haladó, meredeken emelkedő földúton sétáltam a Kis-kő csúcsa felé.

 uton_kis_ko_fele.JPG

Sajnos, most sem jártam sikerrel, mert a teléreket nem találtam (mivel már csak egyetlen helyen nem kerestem, így a következő túrán biztosan felfedezem azokat). A csúcsról leereszkedtem a Bochidi erdészházig.

A Bochidi úton nyugat felé indultam a Hajnács-hegyi kilátás felkeresésére. Éppen erdőirtást végeztek a területen, a teherautók, mellyel a túrán is találkoztam, jól felszaggatták az utat. A nyeregtől a kilátó pontig vezető utat én panoráma útnak nevezném. A térképen jelölt "szép kilátás" nem csupán az út végén lévő pontra igaz, hanem az oda vezető útra is, melyről pazar kilátás nyílik a Mátra gerincre. Ezt a helyet minden Mátra kedvelőnek fel kell keresnie, kihagyhatatlan. Még ezen a párás, késő őszi napon is meseszép volt.

 panorama_ut_hajnacs.JPG

kilátás a Hajnács-hegy oldalában vezető "panoráma útról"

A Hajnács-hegy a maximális 3 Mátrapontot kapta tőlem:

3_pont.png

A túra útvonala letölthető: innen

A bejegyzés trackback címe:

https://matra.blog.hu/api/trackback/id/tr8913402703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása