Szuha, Vár-bérc (37.) kilátás várak Mátrapont 2
2017. december 18.

Szuha, Vár-bérc (37.)

Szuha település közvetlen közelében található a 37. Szuha, Vár-bérc megnevezésű vár. A Hajnács-hegy felfedezése napján Szuhán parkoltam, a túrával itt végeztem és volt még egy kis időm, így "felszaladtam" a domb csúcsára a várkód begyűjtése céljából. A P jelzésen sétáltam, majd mikor a vár alá értem a jól bevált "toronyiránt" módszerrel közelítettem meg a várat. Nagy meglepetésemre - mivel lentről sűrű erdős területnek tűnt - odafentről szép panoráma nyílik Mártamindszent település felé.

szuha_varberc.JPG

kilátás a Vár-bércről

A mátrai várak zöme lepusztult, csupán néhány árok marad fenn belőlük. A szuhai várból - a kincskeresők örömére -  több minden látható, többek között valami köbe vésett pince szerű verem.

szuha_varberc_lyuk.JPG

Ezt a várat a panoráma miatt érdemes a túra listára felvenni, én két Mátraponttal jutalmazom:

2_pont.png

A bejegyzés trackback címe:

https://matra.blog.hu/api/trackback/id/tr3313484619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása