Honvéd János bácsi fája és Tilonka-völgy [08] térkép fa völgy parkoló 52 Mátrapont 3
2017. december 11.

Honvéd János bácsi fája és Tilonka-völgy [08]

Néhány évvel ezelőtt szinte csak a jelölt turistaösvényeken túráztam, csupán a térképeken nézegettem az "eldugott" helyeket. Álmodoztam, hogy jelölt utaktól távoli helyeket keresek fel. A Cartographia 2008-as turistakalauzában 4 oldalon is szerepel (az átfedések miatt) Honvéd János bácsi fája (65.,66.,73. és 74. oldalakon), nem lehet nem észre venni. Úgy éreztem, hogy ezt a fát fel kell keresnem. (Egy másik hely ami megmozgatta a fantáziám a mágneses sziklák voltak). Ennek a lelkesedésnek köszönhetően állt össze a Mátra 52 felkeresendő hely listám. A Mátra északi dombvidékének felfedezését 2017-re terveztem, és végre el jött a várva várt "találkozó" napja.

Egy ködös őszi reggelen indultam a Szuhától délre fekvő Gombás-halastó mellől (itt van lehetőség parkolásra). Kelet felé ereszkedtem a Tilonka-völgy irányába. Térképen jelölt, de a terepen nehezen követhető, avarral fedett földúton haladtam az Őzszarvad-tető alatt húzódó földutak kereszteződéséig. A csönd itt is szinte kézzel fogható, olyan mint amit a Tó-völgy túrámnál is tapasztaltam. Az OSM térképen nem volt jelölve a fa, így a papír alapú térképre hagyatkoztam,  de sajnos a Cartographia és Szarvas térképek más-más helyen jelölik (később kiderült, hogy az előbbi a pontos). Elindultam a csúcsra vezető úton, úgy gondoltam, hogy egy hatalmas fát észre fogok venni. Nem csalódtam, első pillantásra felismertem "őt". Megérintve úgy éreztem, hogy egy nagy álmom teljesült. Számtalanszor néztem a térképen, és most ott álltam mellette.

honved_janos_faja.JPG

Honvéd János bácsi fája

Pár percig még nézetem a fát, majd visszaereszkedtem az elágazáshoz. A Tilonka-völgy felé vettem az irányt. Több '50-es években íródott könyvben említik a völgyet (pl.: Kristóf Sándor: Mátra portyavezető. Sport, 1954. 98. oldal), ezért is került fel a Mátra 52 listámra.

A völgyben vezető földút néha csak a térképeken létezik, a valóságban láthatatlan, ezért csakis tapasztalt túrázóknak ajánlom. A völgyről csupán egy mondatot tudok írni: Ezt a völgyet látni kell!

tilonka_volgy.JPG

Tilonka-völgy

Az úton annyi állatnyomot láttam, amit máshol még nem tapasztaltam. A völgyből az Ivándi-patak mellett vezető jó minőségű úthoz értem... (folytatás egy következő bejegyzésben: Mátramindszent Óvár - Tilonkai-vadászház - Gombás-halastó)

A Tilonka völgy a maximális 3 Mátrapontot kapja tőlem:

3_pont.png

A túra útvonala innen letölthető.

A bejegyzés trackback címe:

https://matra.blog.hu/api/trackback/id/tr2213415617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása