Mátrakeresztes, Székely-kút forrás Nyugati Mátra
2017. június 02.

Mátrakeresztes, Székely-kút

Mátrakeresztesen a Hegyalja utcából sétáltam le a település fő utcájába mikor egy bevásárlásól hazafelé igyekvő helyi lakos megkérdezte: "-Láttam a Székely-kutat?". Elmondtam neki, hogy nem is tudtam, hogy erre van forrás. Gyors pillantást vetettem a térképre (OSM), azon sem találtam. Az Óvár-vendéglő felé sétáltunk, közben a férfi (sajnos a nevére nem emlékszem) büszkén mesélte, hogy ő is részt vett a forrás és a hozzá vezető fahíd építésében. Felajánlotta, hogy megmutatja a helyet. A 44 sz. ház előtt bebújt a bozótba, majd egy ösvényen másztunk vissza a Hegyalja utca végéhez. A reggeli esőzésnek köszönhetően sár volt, a felázott talaj miatt útközben meg-meg csúszott vezetőm, ráadásul két jól megpakolt bevásárlószatyrot is cipelt. Egy komolyabb megcsúszás után átvettem tőle az egyik csomagot.

A nyaralók mellett sétáltunk, közben arról mesélt, hogy mindegyik építésében részt vett. Az épületeket elhagyva jobbra egy alig észrevehető ösvény tér be a bozótosba. Innen csupán néhány méter a fahíd:

hid_szekely_forras.jpg

a Székelykúthoz vezető híd

 A hídhoz érve egy táblára hívta fel a figyelmem:

hid_szekely_forras_tabla.jpg

a Székely-kúthoz vezető híd

A hídtól néhány méterre található a Székely-kút. Elmesélte, hogy a forrás vizét bevizsgálták, és megfelelő minőségű:

szekely-kut_tabla.jpg

Székely-kút

A képen látható fa tábla szövege: "Székejy kút", erre csak legyintett, és valami idős hölgyeket említett...

 A térkép:

output.png

Az forrást felvezettem az OSM-re, mostantól bárki felkeresheti.

A bejegyzés trackback címe:

https://matra.blog.hu/api/trackback/id/tr1412560183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása