Eremény-tető [33] geocaching forrás 52 várak Mátraalja Középső Mátra Mátrapont 2
2017. január 26.

Eremény-tető [33]

Az Eremény-tető a vár kód és a turistautaktól való távolsága miatt került fel a Mátra 52 listámra.

eremeny-teto.jpg

kilátás az Eremény-tetőről NY felé

Egy hosszabb túra alkalmával kerestem fel, de az útvonalat Sástótól ismertetem. A tó É-i végén lévő esőháztól indultam (itt van parkolási lehetőség is) az OSM térképen jelölt, de a Cartogramphia térképen nem szereplő földúton. Az út jól követhető ösvény a Nyár-tó mellet halad. A tó nem egybefüggő vízfelület, hanem füves, sásos terület.

nyar_to.JPG

Nyár-tó

Régen vezetett itt jelzett turistaút, egy fán találtam kopott jelzést is. Több térképet tanulmányoztam (1955, 62, 76, 97 2002, 2008, 2015)  de nem találtam egyiken sem a jelzett utat a Nyár-tó környékén. Nem lehetett hosszú életű, pedig megérdemelne a környék egy jelzett utat.

jel.JPG

régi turistajel

A jól követhető földút nem megy fel közvetlenül a kopasz tetőre, hanem elhalad alatta. Pár száz méterrel a cél előtt van egy ösvény, mely a térképeken is szerepel. Erre érdemes tovább menni. Útközben többször is szép kilátás nyílik a környező csúcsokra. Egy-két helyen falmaradványokra is bukkanhat az alapos nézelődő. Eremény-tetőről szép kilátás nyílik a Mátraaljára (Havas, Káva, Világos-hegy, Tóthegyese...) Az első képen szereplő fa szomszédságában érdemes nézelődni, mert innen van a legjobb kilátás. (én a fa formája miatt ide helyeztem ki egy szolárgráfot is).

Némi nézelődés után visszaereszkedtem az úthoz, mely egyre nehezebben volt követhető. Egy tisztásra értem, ahol a vadászok etetőt alakítottak ki. Sajnos egyetlen állattal sem találkoztam út közben, pedig sok nyom volt a környéken. Az etetőtől jó út vezetett a Cserkő-bányáig. Innen a Z jelzésen haladtam Mátrafüred felé. A térképen (OSM) láttam egy kis ösvényt, mely a Tarma-kúthoz vezet. Nem tudtam kihagyni, felmásztam a forráshoz. Itt régi padokon megpihenhet a fáradt vándor.

tarma_kut.JPG

Tarma-kút

A kúttól visszaereszkedtem a Z jelzésig, majd a település közelében jobbra az S3 jelzésen felkerestem a 05. Dobogó-hegy "várat" és a GCKOKI ládikót. A várkód közvetlenül a jelzett turistaút mellett található, a várból szinte semmi sem látszik. A kincsesláda sűrű bozótos mögött rejtőzik, de ide a „várfal” látványa miatt érdemes leereszkedni (ősszel ajánlom a láda felkutatását, mert tavasszal és nyáron kemény bozótharc árán lehet elérni, télen a hóval lehet némi probléma). Túrát a kihagyhatatlan Kozmáry-kilátóval zártam.

Az Eremény-tető 2 Mátrapontot érdemel a kilátás miatt. Tényleg festői a környezet.

2_pont.png

A bejegyzés trackback címe:

https://matra.blog.hu/api/trackback/id/tr9412155091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása