2016 évzáró túra geocaching forrás Nyugati Mátra Mátrapont 3
2017. január 02.

2016 évzáró túra

Hagyomány teremtően idén december utolsó napjaira is terveztem egy túrát. Az időjósok hidegfront utáni napos időt ígértek, így kilátásban gazdag útvonalat terveztem magamnak. Az alábbi kilátó pontok szerepeltek a listámon: Nyikom oldalában lévő siklóernyő felszálló hely; Három-kopasz; Nyikom-kilátó; és végül a Vöröskő-bérc (útközben még rátaláltam Vadókás-kőre).

Mátrakeresztesen az Óvár vendéglő mellett parkoltam és indultam Jójárt-forrás (más néven Hideg-kút) felé a Mátra 40 teljesítménytúra fehér "M" jelzésén. Ezen a földúton már többször jártam a teljesítménytúra alkalmával, de télen még nem volt szerencsém megcsodálni a környéket. Másfél óra alatt értem a forrást rejtő "menedékházhoz".  Távlati terveimben szerepel, hogy egy éjszakát eltöltök a kunyhó vendégeként. A hideg (-5C°) téli idő miatt nem ittam a forrás vizéből, de nyáron többször volt szerencsém vizével hűsíteni magam (nem véletlenül kapta a Hideg-kút elnevezést). A forrás közelében rejtőzött a Mátrai források első, GCMF01 kincsesláda.

jojart_forras.JPG

Jójárt-forrás és "menedék ház"

Következő kiszemelt célpontom a Nyikom oldalában lévő siklóernyős felszállóhely volt, többek között az itt rejtőző GCNYIK ládácska begyűjtése és a láda leírásában szereplő kilátás miatt. A forrástól a Mátra 40 túráról jól ismert meredeken emelkedő földúton haladtam a csúcs felé, majd a szerpentin kanyar előtt toronyiránt indultam a tisztás irányába. A felszállóhelyről valóban szép kilátás nyílik, a képen csak egy részlet látszik (Pásztó, Hasznos és a várrom):

nyikom_sarkany.jpg

Kilátás részlet a siklóernyős felszállóhelyről

Sokáig gyönyörködtem a kilátásban, majd begyűjtöttem a ládikóban rejtőző kódot, majd indultam következő célpontom a Három-kopasz, GC3KOP felkeresésére. Pár perc alatt fel is értem egy kopasz szikla tetejére. A kilátás itt is csodaszép volt Óvár és Ágasvár felé.

harom_kopasz.JPG

Kilátás a Három kopaszról

Utamat a Nyikom kilátó felé folytattam, itt is a toronyiránt útvonalat választottam. A kilátóban kicsit megpihentem, nézelődtem és feltöltődtem. Mátrakeresztesre a P jelzésen a Vöröskő-bércet, GCVKB ládikót érintve folytattam utam. A "kincset" rejtő szikla mellett már sokszor elhaladtam, de nem másztam meg, de most köszönet érte Becko-nak, a rejtőnek felmentem. Micsoda kilátás nyílik erről a helyről is, csak ajánlani tudom. A szép tiszta időnek köszönhetően látható volt az Alacsony- és a Magas-Tátra is.

alacsony_tatra.JPG

Alacsony-Tátra

magas_tatra.JPG

Magas-Tátra

vorosko.JPG

Kilátás Vöröskő-bércről Óvár felé

A sziklákról visszaereszkedtem a P jelzésre. A térkép szerint erről a pontról egy ösvény vezet a Naszály-bérc irányába. Sajnos a területen fakitermelés folyt, így nem kerestem fel a bércet. Elindultam Mátrakeresztes irányába, közben a térképet böngészve vettem észre, hogy néhány méterre egy ösvény vezet a Vadókás-kőhöz. Elhatároztam, hogy azt megnézem. Az ösvényből semmit sem láttam, így GPS szerint haladtam a sziklához. [Távlati terveimben szerepel, hogy minden nevesített sziklát és követ felkeresek a Mátrában].

vadokas_ko.JPG

Vadókás-kő

Vadókás-kőtől a P jelzésen majd a P+ jelzésen érkeztem Mátrakeresztesre.

A sziklák (Három-kopasz, Vöröskő-bérc) tetején és a siklóernyős felszállóhelyen lévő kilátás miatt a mai túra 3 Mátrapontot érdemelt:

3_pont.png

 

A bejegyzés trackback címe:

https://matra.blog.hu/api/trackback/id/tr3612085921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása