Mágneses sziklák [17] geocaching 52 Nyugati Mátra
2016. december 24.

Mágneses sziklák [17]

A Mátra 52 általam érdekesnek ítélt helyei közül mai napon a 17-es számú, a Mágneses-sziklák (Ólom-bérc) volt a célpontom. Az Ólom-bércen két láda is rejtőzik, az egyik a GC7KOP-2 (Hét vezér koporsója 2. pont) valamint a GCMAGN (Mágneses sziklák).

muzsla.jpg

A három meghódított bérc

Szokás szerint Pásztón a Spar előtt parkoltam. A városból a Z+ jelzésen indultam a Nyikom-nyereg felé. Ez a szakasz emlékeim szerint ritkán volt ellátva turistajelzéssel, de most jól követhető volt.

A Z+ jelzésről a Mátra 40 teljesítmény túra jutott az eszembe. Nyáron a 30-35°C-ban a szőlő között igazi kihívás szokott lenni.  Télen -5°C-ban teljesen más élmény volt itt sétálni. Meg is fogalmazódott bennem  a kontra Mátra 40 teljesítése.

A Z+ jelzésről jobbra a Bika-rét felé tértem le, aránylag jól követhető ösvény vezet ide. A tisztás DK-i végén találtam egy "kijáratot" (vadcsapást), majd 2-300 m bozótharc után elértem egy jól követhető ösvényt, melyről láttam, hogy a rét D-i végén megúsztam volna 2-3 m bozóttal. Az ösvény egészen a GC7KOP-2-ig vezet. Út közben csodaszép kilátás van Pásztóra, a Cserhárta és a távolabbi hegyekre.

kilatas.JPG

Kilátás az Ólom-bércről Pásztóra és a Cserhátra

A ládától a Mágneses sziklákig vaddisznó csapásokon jutottam fel. A Mátra 52 17. pontjánál a Mágneses szikláknál csupán néhány szikla feküdt a sűrű bozótosban,azaz semmi említésre méltó. De az ide vezető úton lévő kilátás kárpótolt. (A ládát sajnos nem találtam, pedig kis túlzással minden kő alá benéztem).

 bozot.JPG

Mágneses szikláknál

Némi nézelődés és mandarin fogyasztás után visszaindultam a rét felé. Lefelé vezető úton már elkerültem a bozótos részt. A Z+ jelzésen haladtam tovább a GC7KOP-3 pontig (Kis-Köves-bérc). A kilátás innen is csodaszép volt. El is határoztam, hogy ismét felmegyek a Nyikom-kilátóba.

A kilátóból a P jelzésen haladtam az Ólom-tetőn egészen a Csalárda-bércen levezető ösvényig,  azaz csak a térképeken (Cartographia és OSM) volt ösvény, mert a valóságban igazi, kőkemény bozótos várt rám. Nyáron ezt a szakaszt nem ajánlom az átlagos turistáknak, de még a kemény mag is átgondolja párszor a teljesítést. Több száz méter bozótharc után kiértem a kopasz részre. A kilátás ismét szemet gyönyörködtető volt. A GC7KOP-1. pont is meglett hamar. Innen leereszkedem a völgyben kanyargó földúthoz.

Az út mellett rejtőzött a GCMUZS ládikó. Felkeresés után Muzslapusztát vettem célba, majd a P3 jelzésen vissza Pásztóra.

Jó kis túra volt. Önbizalomnövelő hatással lehet a kezdő jelzett turistaútról letérő természetjárókra. A kilátás gyönyörű, de a Z+ jelzésen is megtalálható. A kaland miatt 2 Mátrapont a jutalma a Mágneses szikláknak:

2_pont.png

A bejegyzés trackback címe:

https://matra.blog.hu/api/trackback/id/tr5312058697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása